آغاز دادرسی تمام الکترونیک در دادگستری کل استان قزوین

آغاز دادرسی تمام الکترونیک در دادگستری کل استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آغاز طرح دادرسی الکترونیک در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نوراله قدرتی گفت: در ابتدا 3 شعبه منتخب از محاکم خانواده و حقوقی قزوین و همچنین 2 شعبه شورای حل اختلاف دادرسی تمام الکترونیک را به طور محدود اجرا خواهند نمود و این بخش از کار به گونه ای برنامه ریزی شده که ضمن تسریع در امور هیچ خللی در حقوق اصحاب دعاوی و امور شعب ایجاد نگردد.

مقام ارشد قضائی استان در خصوص مزایای اجرای این طرح بیان داشت: روزآمدی ، تسریع در دادرسی، شفافیت در اتخاذ تصمیمات قضایی،‌ کاهش هزینه های اقتصادی ،‌ماندگاری بیشتر و مطمئن تر داده ها و دسترسی بیشتر اصحاب دعاوی به اطلاعات پرونده از  مزایای دادرسی تمام الکترونیک است.

وی افزود: در این شیوه از دادرسی، فیزیک پرونده و کاغذ حذف و تمام اوراق و اسناد و صورتجلسات قضایی در فضای سیستم مدیریت پرونده (CMS) ثبت و ضبط می گردد.

این مقام قضایی تصریح نمود: تغییر جهت شیوه های دادرسی به سمت دادرسی الکترونیک و عدالت سایبری  امری اجتناب ناپذیر است بنابراین باید هر چه زودتر بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری را برای این مهم فراهم گردد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه شرایط را برای توسعه دادرسی الکترونیک و بهره گیری از علوم نوین سایبری در خدمت قضاوت را مهیا دانست و گفت: دستگاه قضائی استان خود را مقید و متعهد می داند، تلاش خود را برای گسترش دادرسی الکترونیک تماما به کار گیرد، در مراحل بعد عناوین خواسته و شعب بیشتری تحت این شیوه به دادرسی خواهند پرداخت تا به هدف دادرسی تمام الکترونیک در تمام حوزه ها و شعب قضایی استان دست یابیم.

باز نشر از پرتال جامع قوه قضاییه